
Promocja
Szczegółowe wytyczne dot. informacji i promocji w programie zawiera załącznik nr 7 do Podręcznika Beneficjenta
ZAŁ.7 Poradnik z zakresu informacji i promocji.pdf
Partnerzy mikroprojektu, od momentu podpisania umowy o dofinansowanie mikroprojektu, zobligowani są do informowania ogółu społeczeństwa o tym, że realizowany przez nich mikroprojekt otrzymał dofinansowanie z Unii Europejskiej. Obowiązek ten ma służyć uwidocznieniu, na co wydawane są wspólne środki państw członkowskich. Partnerzy mikroprojektu powinni zaplanować, już na etapie wnioskowania o dofinansowanie, efektywne działania w zakresie informacji i promocji. Szczegółowe zagadnienia oraz wymogi związane z promocją mikroprojektów finansowanych w ramach programu, jak również wskazówki i przykłady dobrych i złych praktyk w tym zakresie na poszczególnych etapach realizacji mikroprojektu zawarte są w załączniku nr 7 Poradnik/wytyczne dla beneficjenta i beneficjenta mikroprojektów w zakresie promocji projektów finansowanych w ramach programów EWT 2014-2020 do Podręcznika beneficjenta Programu Współpracy Transgranicznej Interreg V-A Polska-Słowacja 2014-2020 oraz Podręczniku mikrobeneficjenta.
- Informowanie społeczeństwa o otrzymaniu wsparcia ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa za pośrednictwem właściwego Euroregionu/WJT.
- Racjonalne i efektywne planowanie i realizowanie działań informacyjno-promocyjnych uwzględniające założone cele, możliwości finansowe oraz wymogi związane z oznaczaniem mikroprojektów.
- Zamieszczenie na stronie internetowej Wnioskodawcy i partnerów (jeśli taka istnieje) krótkiego opisu mikroprojektu.
- Zawieszenie plakatu informacyjnego na temat mikroprojektu w widocznym i publicznie dostępnym miejscu.
- Oznakowanie działań, materiałów informacyjnych i promocyjnych, dokumentów.
- Zamieszczanie tablic pamiątkowych po zakończeniu realizacji mikroprojektu z elementami inwestycyjnymi.
- Przekazywanie instytucjom zaangażowanym we wdrażanie Programu dokumentacji audiowizualnej z realizacji mikroprojektu oraz zgody na jej wykorzystywanie w celu promocji Programu.
Wszystkie realizowane przez mikrobeneficjenta działania informacyjno-promocyjne powinny zawierać informację o otrzymaniu wsparcia poprzez:
- zamieszczenie zintegrowanego logotypu Programu Interreg Polska-Słowacja (musi znajdować się w górnej części dokumentu/materiału promocyjnego),
- zamieszczenie logotypu Euroregionu/WJT,
- zamieszczenie nazwy: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.
Należy przy tym używać odpowiednich znaków, wzorów i szablonów graficznych. Ważne są nie tylko same znaki i treść, ale również ich rozmiar, układ i kolorystyka.
Zintegrowany logotyp programu Interreg Polska-Słowacja składa się z: elementu graficznego nawiązującego do okresu programowania 2007-2013, nazwy programu, godła Unii Europejskiej oraz nazwy funduszu.
Zestaw logotypów do pobrania:
https://pl.plsk.eu/-/zestaw-logotypow-programu-interreg-polska-slowacja